Jaunumi

Kas izraisa lietotāju vēlmi “sekot” vai “nesekot” zīmolu sociālo tīklu profilu lapām?

12/10/2016
Categories: Uncategorized

Sociālie tīkli ir lielisks veids, kā sākt savu produktu pārdošanu, reklāmu un zīmola vadību internetā. Kādu saturu piedāvāt mērķauditorijai, lai veicinātu tās interesi par Jūsu zīmolu?

Veiksmīgs zīmola profils sociālajos tīklos sākās ar mēŗķauditorijas izprašanu, pēc kuras vadoties iespējams veidot publikai atbilstošu un interesantu saturu. Tas var ietekmēt zīmola reputāciju tiešsaistē, kā arī autoritāti, turpmākos mārketinga pasākumus un pārdošanas rezultātus.

Izpētot uzņēmuma “Sprout Social Index”, 2016. gada pētījuma datus, iepazināmies ar interesantiem rezultātiem, statistiku, un iemesliem, kādēļ lietotāji izvēlas “sekot” vai “atsekot”  zīmolu sociālo tīklu lapām.

Kas kaitina lietotājus?

socialie-tikli

57,5 % interneta lietotāju atzīst, ka reklāmas tekstus uzskata par pietiekami kaitinošiem, lai pārtrauktu saikni ar zīmolu. Izplatītākie iemesli, kas lietotājus kaitina zīmolu sociālo tīklu ierakstos, ir:

  • Pārāk daudz reklāmas teksta;
  • “Slengu” un “žargona” izmantošana saturā;
  • Bezpersoniski sociālo tīklu konti;
  • Zīmolu pūles būt smieklīgiem, kad viņi tādi nav;
  • Vēstuļu un ziņu neefektīva izmantošana (netiek atbildēts uz ziņām, vai arī ļoti kavējas ar atbilžu sniegšanu).

 

Pēc rezultātiem secinājām, ka zīmoliem vajadzētu pievērst pastiprinātu uzmanību reklāmas tekstu saturam, kā arī publicēšanas biežumam, veidojot balancu starp informatīvu, izklaidejošu un reklāmas saturu. Uzņēmumiem jāpievērš uzmanība valodas stilam, kuru tie izmanto, komunicējot ar lietotājiem sociālajos portālos. Veidojot uzņēmuma profilu vairāk personalizētu sociālo tīklu lietotājiem, nedrīkst aizmirst, ka uzņēmumam tomēr jāietur zināma distance, un joprojām sevi jāpasniedz, kā nozares profesionāli. Jāiesaistās sarunās ar klientiem, operatīvi jāatbild uz ziņām, vēstulēm un komentāriem sociālo tīklu profilos. Nevajadzētu “uzbāzties” lietotājiem ar savu klātbūtni, izmantojot katru sekundi, jaunas reklāmas “palaišanai”- tā jūs no efekta nonāksiet pie defekta, un saņemsiet sava zīmola kontam “unfollow” jeb “nesekot”.

Kādēļ lietotāji izvēlas “sekot” zīmolam?

socialie-portali

73,4 % lietotāju izvēlas sekot zīmola sociālo tīklu lapām, ja tiem ir interese par produktu vai pakalpojumu, kuru piedāvā uzņēmums, kamēr 58,8% lietotāju ir vairāk ieinteresēti uzņēmuma reklāmās.

Lai vai kā, lielākoties iemesli, kādēļ lietotāji “seko” informācijai uzņēmumu profilos ir:

  • izklaidējošs saturs ;
  • stimulējošs un iedvesmojošs sociālo tīklu profils;
  • interese par industriju, kurā uzņēmums darbojas;
  • tieša komunikācija ar zīmolu;
  • draugi un paziņas, kam “patīk” , un kas arī “seko” uzņēmuma sociālo tīklu profilos publicētajam saturam.

 

Lietotājam ir jābūt ieinteresētam zīmolā, vai arī jāredz tajā, kas tik stimulējošs, lai vēlētos sekot tā saturam katru dienu. Ja zīmola lapā piedāvātais saturs ir gana izklaidējošs, lietotāji izvēlas sekot arī šādā tipa lapām, kas nozīmē, ka zīmola individualitātei arī ir nozīme.

Kādēļ lietotāji “atseko” zīmoliem?

socialie-tikli

46% no tīmekļa lietotājiem, izvēlas pārtraukt “sekošanu” zīmola lapai sociālajos tīklos, ja uzņēmums savā profilā ievieto pārlieku daudz reklāmas rakstus, kamēr 41, 1% lietotāji “atseko” uzņēmumam, ja zīmola publicētā informācija lietotājam ir neinteresanta (saturs ir neatbilstošs lietotājam).

Interesanti, ka lietotāji izvēlas pārtraukt sekošanu zīmola jaunumiem, ja ziņas tiek ievietotas pārāk bieži, kā arī tad, ja uzņēmuma “lapa” ir pārāk klusa unmazāk atsaucīga. Arī tik biežas parādības kā “slengu” izmantošana saturā, var pielikt punktu lietotāja pacietībai, kas novestu pie pārtrauktas saiknes ar uzņēmumu sociālajos tīklos.

Augstāk norādītā informācija liecina par to, ka, katram uzņēmumam jabūt stratēģijai, unikālam tonim un sabalancētam satura plānam, lai lietotāji uzņemtu ienākošo informāciju ar prieku, un novērtētu uzņēmuma strukturizēto un rūpīgi izstrādāto sociālo tīklu plānu.

Kā sociālie mediji noved lietotāju līdz pirkuma veikšanai?

Interesanti, ka 57% no lietotājiem, kuri seko uzņēmumam sociālajos tīklos, labprāt veiktu šī zīmola produkta vai pakalpojuma pirkumu. Pircējam vidēji ir nepieciešams produktu redzēt 3-4 reizes, līdz tas ir pilnībā “pakļauts/ pielāgots” produkta iegādei. Pat ja uzņēmumam lietotāja acīs būs jāparādās vairākkārt, tie ar prieku būs gatavi kļūt par pircējiem, ja uzņēmums spētu interesanti, un radoši pasniegt zīmolu savos sociālo mediju kontos.

socialie-tikli

Lietotāju iecienītākās sociālo tīklu industrijas

Mazumtirdzniecības nozarei sociālajos tīklos ir vislielākā piekrišana no lietotāju puses. Šai nozarei seko mediju un izklaides industrija un patēriņa pakalpojumi. Visu šo nozaru tendence ir fokusēties uz lietotājiem un to aktivitāti viņu sociālo tīklu lapās, aktīvi atbildot uz lietotāju jautājumiem, kā arī izveidojot “personalizētu” saziņu un toni ar lietotājiem.

socialie-tikli

Industrijas, kuras sociālo tīklu lietotāji atzīst par “kaitinošākajām”

socialie-tikli

Valdības sociālo tīklu konti tiek uzskatīti par “kaitinošakājiem” visā sociālo mediju vidē, un vidējais atbildes ātrums uz vēstulēm un ziņām- 10, 7 stundas, šim rādītājam nemaz nepalīdz. Bankas, finsanses, mārketings, reklāma un nekustamie īpašumi soli pa solim seko valdības pēdās. Ik vienam no šiem uzņēmumiem būtu vērtīgi noskaidrot, kādēļ lietotāji viņu nozari uzskata par “kaitinošu”, un kā tie varētu uzlabot savu stāvokli sociālajos medijos, padarot savu klātbūtni interesantu sociālo tīklu lietotājiem.

Spriežot pēc raksta sākumā redzamajām lietotāju atbildēm, šo industriju pārstāvji izceļas ar aktīvu žargona vārdu izmantošanu un pastiprinātu reklāmas tekstu plūsmu, lai gan katram uzņēmumam pastāv iespēja būt autentiskam, savu lapu veidot skatoties uz to no lietotāja perspektīva , kā arī atrodot pareizo pieeju kādus ierakstus veidot, lai tie būtu interesanti lietotājiem.

 

Galvenā statistika:

  • 86% no interneta lietotājiem seko vai labprāt sekotu zīmoliem sociālo tīklu lapās;
  • 71% no lietotājiem ir pātraukuši sekot zīmolam, jo tā uzdevība sociālajos medijos ir apkaunojoša;
  • 75% lietotāju ir veikuši pirkumu, pēc tam, kad redzējuši zīmolu, preci vai pakalpojumu sociālajos tīklos;
  • 57% no lietotājiem labprāt izvēlēsies zīmolu, kam tie seko sociālajā vidē.

 

Visiem zīmoliem ir iespēja mācīties

Sociālajos tīklos parādīt savu klātbūtni, nenozīmē tikai reizi nedēļā papildināt satura lapu ar trīs teikumiem vai lietotāju komentāru analīze. Ir svarīgi izprast savas lapas sekotājus un mērķauditoriju- ko tie sagaida no Jūsu zīmola, un pat to, kas tos satrauc Jūsu klātbūtnē sociālajos medijos vai publicētajā saturā.

Šāda analīze ļaus Jūsu uzņēmumam veidot stratēģiju, kā arī “personības” elementu uzņēmumā, kas dos izredzes izveidot autentiskākas attiecības un ticamību, darbā ar tiešsaistes auditoriju.

Nekad neignorējiet lietotāju viedokli, un galvenais, nekad nenovērtējiet par zemu viņu sakāmo.

Jūs varat izveidot lietotājiem tīkamāku lapu:

  • mācoties izprast savu auditoriju;
  • reklāmas tekstus publicējot pārdomāti;
  • rakstot autentiskā tonī;
  • izvairoties no žargona vārdu izmantošanas;
  • atbildot uz lietotāju ziņām un vēstulēm laicīgi.

 

Tas ļaus uzņēmuma auditorijai novērtēt Jūsu centību un kļūt par vērtīgāku publiku Jūsu saturam, tādejādi manāmi uzlabojot Jūsu iespējas sociālajā vidē, iegūstot jaunus, lojālus klientus.

socialie-tikli

Attēls: http://blog.thepertgroup.com/blog/2014/04/about-the-pert-group/how-contextual-insights-can-inform-brand-strategy/

Raksts: https://searchenginewatch.com/2016/10/07/what-makes-people-follow-or-unfollow-a-brand/

Trackback URL https://ademia.lv/socialie-tikli/trackback/

Comments are closed