Jaunumi

Digitālā mārketinga stratēģijas izveide

09/09/2017
Categories: Uncategorized

Ikvienam mārketinga speciālistam sāk nolaisties rokas, kad viņa tik ļoti mīļā mārketinga kampaņa vienkārši nav ņēmusi un nostrādājusi tik labi kā cerēts. Bieži vien, kārtīgi iejūtoties mārketinga speciālista ādā (kādi mēs esam), mēs aizmirstam par pašu būtiskāko- kā ir iejusties pircēja ādā. Pircējs ir tas, kādēļ mēs šīs kampaņas vispār veidojam. Ne vienmēr viss, kas patiks mums, patiks arī Annas tantei no Ziepniekkalna. Mēs nevaram ņemt un paprasīt kādam mūsu starpā zināmam reperim norepot dziesmu par to cik tīrīšanas līdzekļi ir “kruti”, ja Annas tantei neinteresē reps, un viņasprāt visi reperi ir “narkomāni”. Annas tantei gribas redzēt sievieti, kas ikdienā nodarbojas ar mājas darbiem, dzirdēt viņas pieredzi un gala rezultātā redzēt tīru vannas istabu.

marketinga-strategija

 

Un tieši Annas tantes dēļ arī visa šī jezga sākās- lai izpētītu savu klientu intereses un to, kā labāk viņiem piedāvāt savu pakalpojumu, visa pamatā mums ir jāizveido mārketinga stratēģija. Mārketinga plāna izstrādes sākumā ir svarīgi noteikt mērķi, lai arī Jūs paši zinātu, ko vēlaties sasniegt. Gala rezultātā, lai vai Jūsu ceļš būtu klāts rožlapiņām vai ērkšķiem, un lai vai cik bieži Jums mainīsies plāni, ceļi un apstākļi, Jūsu gala vieta būs sasniegta tikai tad, kad būsiet sasiedzis to, kādēļ to visu darījāt- savu mērķi. Par cik plāns šajā rakstā bija apspriest tieši digitālās mārketinga stratēģijas izveidi (lūk arī nospraustais mērķis par kuru iepriekš runāju), tad padalīšos ar informāciju par to, kā iespējams atrast ērkšķus, kas traucē Jūsu kampaņas procesa attīstībā. Lai informāciju iegūtu pēc iespējas detalizētāku, iesaku Jums izmantot Google Analytics datu analīzi. Šajā programmā iespējams izsekot lietotāju rīcību Jūsu mājaslapā, uzturēšanās ilgumu, kā arī katru lietotāja soli, ieskaitot to, kurā brīdī viņš lapu pameta. Divas populārākās šāda veida atskaites ir:

1. Reklāmguvumu ceļi- šis rīks jums parāda to, kādu ceļu lietotājis ir mērojis, līdz pogai “pirkt” vai arī citam aicinājumam uz darbību;
2. Modeļu salīdzināšanas rīks- ar šīs atskaites palīdzību jums ir iespējams salīdzināt kā veicot izmaiņas reklāmas kanāla attiecinājumos, mainās pirkuma vai citas darbības nozīmīgums.

Lai veiksmīgi sekotu līdzi katram sava klienta solim un uzzinātu, kurš no reklāmas kampaņas soļiem viņu ieinteresē mūsu produktā, un kurš viņam liek to iegādāties, mēs Jūs iepazīstināsim ar četriem soļiem, kuru rezultatā klients veic darbību. Lai viss būtu nedaudz interesantāk, ņemsim par savu klienti to pašu Ziepniekkalna Annas tanti.

1. Annas tante vēl nezin, ko viņa grib! (NEZINĪTIS)

Annas tante labprāt un ar lielāko prieku lietotu Jūsu produktus, bet diemžēl viņa par tiem neko nezin. Ir svarīgi iepazīstināt Annas tanti ar savu piedāvājumu, vai arī atgādināt viņai par savu eksistenci. Tātad: svarīgākais punkts mārketinga stratēģijā ir likt klientam par sevi nojaust! Un pēctam atgādināt par sevi, lai viņš neaizmirst ka zin kas Jūs esat. Ja Annas tantei viņas iepirkšanās procesā būs iespēja pieteikties jaunumiem epastā par visām Jūsu atlaidēm, sekot līdzi sociālajos tīklos, bloga rakstiem par to kā dabūt no flīzēm ārā grūti iztīrāmus traipus ar Jūsu līdzekli, ticiet man, Jūs viņai iepirkumu sarakstā būsiet augšgalā, brīdī kad būs nepieciešams iepirkt tīrīšanas līdzekļus! Reklāmas, kuras iesakām izmantot zīmola veidošanai un atpazīstamības noturēšanai:

marketinga-strategija

 

marketinga-strategija

 

2. Annas tante zin ko viņa grib, un meklē produktu! (MEKLĒTĀJS)

Annas tante ir tīrīšanas līdzekļu iegādes procesā un meklē to, kas viņai ir izdevīgākais. Un ko darāt Jūs? Jūs mājāt viņai (sakat čau) no katras tīrīšanas līdzekļu lapas kurā viņa ieskatās, no katra meklētāja lodziņa! Kapēc? Jo mēs taču esam vislabākie un tieši tas, ko viņa meklē! Šis ir tas lietotāja solis, kura dēļ mēs vispār izveidojām mārketinga stratēģiju. Brīdī kad kāds meklē mūsu pakalpojumu, mums jābūt pirmajiem, ko meklēšanas rezultāti piedāvā. Šajā solī mums mājas lapa jāsakārto tā, lai tajā tiktu veikta darbība no Annas tantes , un tieši tāda, kāda mums ir aktuāla- lai viņa pierakstās jaunumiem, pasūta tīrīšanas līdzekļus vai uzzina kur atrodas tuvākais no mūsu veikaliem. Reklāmas kuras iesakam izmantot šim Annas tantes posmam:

marketinga-strategija

marketinga-strategija

3. Annas tanti māc šaubas! (ŠAUBĪGAIS)

Esam nonākuši pie trešā un ne mazāk svarīgā mārketinga stratēģijas punkta. Sekojot līdz Annas tantes uzvedībai mēs pamanām, ka viņa to vien dara, kā staigā iekšā un ārā no mūsu mājas lapas, lasa produktu aprakstus un salīdzina cenas. Mūsu uzdevums ir parādīt Annas tantei, ka viņai nav par ko šaubīties, mūsu produkts ir vislabākais, un viņai tas ir jāiegādājas tieši pie mums. Mājas lapai ir jābūt perfekti strukturētai un sakārotai, lai informācija pati nāktu pie lietotāja, nevis tās meklēšanā viņam nāktos pavadīt pusi dienas. Reklāmas kanāli kuri palīdz veidot klienta uzticību tieši Jūsu zīmolam:

marketinga-strategija

marketinga-strategija-jpg

4. Annas tante nopirka! (PIRCĒJS)

Vai tas nav forši? Mūsu mārketinga stratēģija bija veiksmīga, jo Annas tante nonāca galā un nopirka to tīrīšanas līdzekli, kuru mēs viņai mēģinājām pārdot pēdējos trīs soļos! Tagad mūsu mērķis ir viņu paturēt sev (kā lojālu klientu), lai viņa turpinātu regulāri veikt atkārototus pirkumus tikai pie mums. Aicinam Annas tanti piereģistrēties mūsu mājas lapā un atstāt savu epastu, lai mēs viņu kā lojālu klienti spētu apčubināt, un piešķirt atlaides “tikai viņai”. Uzturēt kontaktu ar esošo klientu var caur šiem kanāliem:

marketinga-strategija

marketinga-strategija-jpg

Katras mārketinga stratēģijas izveidē pirmais gatavais plāns nebūs iekalts akmenī. Kad runa ir par mums svarīga mērķa izpildi, dažkārt mums pašiem pat nav svarīgi kā mēs to sasniegsim- mums tas vienkārši ir jāizdara. Tomēr mārketinga startēģija Jums ļauj vismaz aptuveni savu virzīšanos sakārtot pa punktiņiem, un salikt mazos mērķīšus kas Jums ir jāsasniedz, lai nonāktu pie lielā. Ja godīgi es šādu stratēģiju izmantoju pat tad, kad tīru māju- iztirīsi vannas istabu, dabūsi saldējumu, utt. Strādājiet gudri, sākat laicīgi pētīt kampaņas efektivitāti ar Google Analytics un sasniedziet savus nostādītos mērķus!

 

 

 

 

 

Trackback URL https://ademia.lv/marketinga-strategija/trackback/

Comments are closed