Jaunumi

Kas ir digitālais mārketings?

03/09/2017
Categories: Uncategorized

Kas ir digitālais mārketings?

Digitālais mārketings, kas zināms arī kā interneta mārketings ir darbību kopums, kurš tiek veikts interneta vidē, produktu vai pakapojumu reklamēšanas un popularizēšanas nolūkos. Šī rīka galvenais uzdevums ir veicināt zīmola pārdošanu, atpazīstamību un ieņemumus tieši interneta vidē. Mūsdienās šis ir viens no izdevīgākajiem mārketinga rīkiem. Ar ko tas atšķiras no tradicionālā mārketinga? Būtībā- ne ar ko īsti neatšķiras, tikai ar vidi. Arī interneta mārketingam ir tāds pats princips, kāds ir tradicionālajam mārketinga modulim (4P):

Interneta Mārketings

 

Kad vēl pati mācijos augstskolā un rakstīju bakalauru par mārketinga instrumentu izmantošanu, mans darba vadītājs jautāja: “Kādu problēmu tu risini?”. Es atbildēju, ka pasākumu organizatori Ķekavas novadā neko nesaprot no mārketinga (nav reklāmas radio, tv, utt), jo par novadā notiekošajiem pasākumiem neviens neko nezin. Mans darba vadītājs iedeva man rokās grāmatu, un pateica: “Sāksim ar to, ka izlasīsi un iemācīsies, kas ir mārketings”. Ne vienmēr produkts vai pakalpojums netiek pirkts sliktas reklāmas dēļ. Ja produkts ir labs, tas bieži vien runā pats par sevi, taču reklāma to virza augstākā līmenī. Lūk jau iepriekš pieminētais 4P princips (product, place, price, promote), kurš, esot diezgan aizvēsturisks, vienmēr ir bijis primārais stratēģiskais pamats un modulis, pirms jebkura mārketinga plāna izveides:

PRODUKTS

Pirmārā lieta ko meklē Jūsu klients. Ja viņš meklē saldējumu, tad Jums jātaisa garšīgākais saldējums pasaulē. Vai diētiskākais. Ja produkts vai pakalpojums ko pārdodat ir Jūsu vienīgā maizīte, tam jābūt ideālam!

VIETA

Arī vietai ir liela nozīme. Ja veikals atrastos aizdomīgā daudzdzīvokļu namu pagalmā, ar netīru grīdu un visi produkti stāvētu kastēs- neviens tur neiepirktos (vismaz ne es). Tas pats ir ar interneta mājas lapu un sociālo tīklu kontiem. Mājaslapām ir jābūt sakoptām, visai informācijai un produktu aprakstiem- konkrētiem un viegli analizējamiem. Ja atrodaties veikalā, tad Jums ir iespēja lūgt palīdzību pārdevējam, taču internetā- bez sakārtotas mājas lapas un viegli atrodamas informācijas, Jūsu klients no lapas izlidos ātrāk, kā Donalds Tramps no prezidenta kandidātu saraksta.

CENA

Bieži vien visnoteicošākais no visiem faktoriem. Un internetā tas ir vēl vieglāk- ja Jūsu konkurenta veikala grīda lips un smirdēs (būs nesakārtota un haotiska mājaslapa), bet iPhone tur pārdos uz pusi lētāk, vai Jums nāksies sākt ekonomēt uz apkopēju, un arī savam produktam nolaist cenu? Nē! Par laimi, lai cik cena brīžiem būtu noteicoša, tomēr kā jau minēju iepriekš- slikts mājas lapas saturs noved pie tā, ka Google tavu lapu iedzen dziļi, dziļi pie norakstītajām interneta mājas lapām. Man šķiet ka jau vienā bloga rakstā šo joku minēju, bet viņš iet klāt visam- visi zin, ka labākā vieta kur paslēpt līķi, ir Google otrā lapa, jo tur nekad neviens neko nemeklē. Cenu veido kvalitāte. Un prieks, ka šādā ziņā lielākais meklētāj-pārlūks pasaulē ir mūsu pusē.

REKLĀMA

Tā ir produkta virzība tirgū. Ar šo pasākumu, Jūs veidojat sava produkta atpazīstamību, zīmolu, brendu, un es varētu nosaukt vēl pāris šī vārda sinonīmus. Reklāma nozīmē to, ka Jums jau ir status biznesa lauciņā ar kuru nodarbojaties, un, ka Jūs zināt ko darāt, kapēc darāt, un kapēc to darāt labāk kā citi, un kā to iespējams izcelt, lai uzzintu arī pārējie. Un šo visu ir iespējams izdarīt digitālajā interneta vidē, piemēram, ar Google Adwords reklāmu, lai cik interesanti tas būtu vai nebūtu.

Interneta Mārketings

Daudzi apgalvo ka šis princips (4P) jau ir novecojusi, jo mūsdienās vairs netiek pirkti produkti, bet gan pakalpojumi. Ja arī tas ir produkts, tad tā mērķis ir sniegt tev pakalpojumu, piemēram, temokrūze- uztur tavu dzērienu karstu, telefons- nodrošina tev izklaidi, interneta vidi un zvanu funkciju vienā, utt.

Tāpat liela daļa uzskata, ka ja viņi zin kā darboties ar SEO, tad viņi ir interneta mārketinga ģēniji, tomēr nekā- digitālais mārketings sastāv no vairākiem virzieniem, nevis tikai no pirmās pozīcijas Google lapās (lai gan neteiksim, ka tas ir mazsvarīgi). Interneta mārketings sastāv no stratēģiski un strukturizēti izstrādātas mājas lapas, labiem rezultātiem Google, aktīviem un ātras reakcijas kontiem sociālajos tīklos- darba šeit netrūkst. Un ja to visu nav iespējams izdarīt vienam, vislabākāis risinājums ir atrast kādu interneta mārketinga profesionāli, kas to izdara Jūsu vietā (jā, Ademia arī to dara).

Liksim SEO, kā startu. SEO ir mājas lapas optimizācija, ar kuras palīdzību Jūs uzlabojat savus Google dabiskos rezultātus, tātad, veidojat pilnīgu un kvaltatīvu saturu, lai Jūsu lapa Google meklētāja augšgalā atrastos bez maksas. Ja par reklāmu maksājat (PPC), arī tad to iespējams padarīt lētāku, veidojot pilnīgāku un interesantāku saturu. Tikai pati Google zin, kā kārto rezultātus, un kā nosaka satura kvalitāti, tomēr šobrīd SEO speciālistu galvenais uzdevums ir ekspermentēt, lai to atkostu.

Īss video ieskats, kas ir digitālais mārketings / interneta mārketings un kāpēc tas ir tik nozīmīgs!

 

Search reklāma

Search reklāmas galvenā funkcija ir izvēlēties Jūsu pakalpojumam pareizos atslēgas vārdus. Lietotāji Google atver konkrētu mērķu vadīti- lai uzrakstītu špikeri skolai, meklētu informāciju dažādiem projektiem, meklētu video un bildes, kā arī- lai atrastu informāciju un iegādātos sev nepieciešamās preces un pakalpojumus. Optimizējot un izvēloties pareizos atslēgas vārdus, Jums ir iespēja piedāvāt potenicālajam klientam savu pakalpojumu tikai tad, kad viņš to pa tiešām meklē. Un maksāsiet Jūs tikai tad, kad viņš no visiem piedāvājumiem izvēlēsies aplūkot tieši Jūs.

Laicīgi optimizējot un regulāri atjaunojot mājas lapā pieejamo informāciju (blogi, video, attēli, produktu un pakalpojumu apraksti, ar saitēm uz citiem kanāliem) Jums ir iespēja ātrāk virzīt savu mājas lapu Google topā. Ja paša darbi jau klāj savu, un blakus esošo koleģu galdus- uztici savus kontus ADEMIA! Mēs tev palīdzēsim! Klientu taču nekad nevar būt par daudz, vai ne? Piesakies uz konsultāciju tagad!

 

 

Trackback URL https://ademia.lv/interneta-marketings/trackback/

Comments are closed