Jaunumi

Kā Izveidot Facebook Biznesa Lapu?

06/01/2018
Categories: Uncategorized

Mūsdienās sociālie tīkli ir viens no spēcīgākajiem komunikācijas un reklāmas kanāliem. Katru mēnesi Facebook izmanto un tajā uzturās aptuveni miljards aktīvu lietotāju.  Nenoliedzami viens no mārketinga priekšnoteikumiem uzņēmumiem ir aktīva Facebook biznesa lapa. Facebook kā komunikācijas un reklāmas kanālu ir iecienījuši uzņēmumi visā pasaulē. Šajā reklāmas platformā ir plašas iespējas atlasīt mērķauditoriju, sekot līdzi lietotāju aktivitātei Jūsu biznesa lapā, veidot konkursus kā arī audzēt fanu skaitu savai Facebook lapai.

Lai gan skaidrs, ka visas šīs darbības nākotnē nesīs grandiozus rezultātus, sākuma ir jāizveido pati lapa, kurā visas aktivitātes būs iespējams realizēt. Pirmais solis ceļā uz biznesa lapu ir privātais Facebook konts. Latvijā sociālo tīklu Facebook izmanto vairāk kā 600 tūkstoši lietotāju – ja sociālos tīklus neizmantojat, tad lapas izveidē uzreiz ieteiksim griezties pēc palīdzības pie profesionāļiem – digitālā mārketinga aģentūras vai aktīviem sociālo tīklu lietotājiem (piemēram Jūsu bērniem).

Visērtākais veids kā izveidot biznesa lapu ir pierakstoties Facebook mājaslapā no sava privātā profila. Ievadot e-pasta adresi un paroli Jūs tiksiet nogādāts sākuma lapā. Tiklīdz kā esat reģistrējies portālā Jums ir atvērtas durvis un iespēja veidot savu Facebook biznesa profilu.

Pirmais solis

Lapas augšpusē, labajā malā (zilā līnija), Jums tiek piedāvātas izvēles iespējas. Izvēlieties trijstūrīti, kas atrodas izvēlnes beigās (skatīt attēlu). Noklikšķinot uz trijstūrīša Jums tiks piedāvāta izvēlne, kurā viens no izvēles objektiem būs “Izveidot lapu”. Kad lapa būs izveidota, to būs iespējams ieraudzīt sadaļā “Tavas lapas” (sadaļa ir atzīmēta zemāk redzamajā attēla).

Facebook  fanu lapai ir iespēja izveidot arī profesionālu biznesa kontu sadaļā “Facebook Business Ads Manager” un reklāmas kontu, ja par ieguldītajiem līdzekļiem nepieciešami rēķinu izraksti grāmatvedībai.  Biznesa konts dos Jums iespēju veidot reklāmas kampaņas, izvēlēties un uzskaitīt mērķus, veidot padziļinātu auditorijas atlasi, utt. Šādā gadījumā savu biznesa lapu Jūs atradīsiet sadaļā zem nosaukuma “Business Manager”.

 

2017-01-26_17-42-00

Attēls: Ademia SIA Facebook Page

Otrais solis

Nonākot sadaļā  “Izveidot lapu”, pirmais solis Jūs aizvedīs uz  izveides sadaļu. Darbs biznesa profila izveidē būs jāsāk ar izvēli.  Kāds ir Jūsu uzņēmuma mērķis un apjoms?

  • Ja esat vietējā līmeņa uzņēmējs, tad iesakām Jums izvēlēties biznesa tipu “Local Business or Place” (piemēram: kafejnīca, kafijas veikals, suvenīru veikaliņš, mākslas galerija, utt.);
  • Ja pārstāvat starptautiska līmeņa uzņēmumu vai organizāciju, vai arī Jūs esat valsts institūcijas pārstāvis tad iesakām izvēlēties opciju “Company, Organization or Institution” (piemēram: Latvijas Republikas Saeima, avio kompānija, labdarības organizācija, utt.);
  • Ja pārstāvat kādu konkrētu zīmolu vai produktu, tad iesakām Jums izvēlēties biznesa tipu “Brand and Product”;
  • Ja esat sabiedrībā atpazīstama persona/-as , tad iesakām Jums izvēlēties biznesa tipu “Mākslinieks, grupa vaii pazīstama persona”  (piemēram: mūziķis, aktieris, grupa, komiķis);
  • Ja pārstāvat izklaides biznesu, tas iesakām Jums izvēlēties biznesa tipu “Izklaide” (piemēram: tv šovi, festivāli, koncerti, pasākumu aģentūras);
  • Ja lapu esat izveidojis publiskam mērķim vai kopienai, tad iesakām izvēlēties biznesa tipu “Publisks mērķis vai kopiena” (piemēram: pulciņi, deju grupas, piketi, protesti).

Izvēloties kategoriju un izdarot klikšķi uz izvēlētās kategorijas sadaļas, Jums būs jāprecizē savs biznesa mērķis vai nodarbošanās. Ja Jums pieder vietējā līmeņa uzņēmums (kafejnīca, mākslas galerija, utt.) tad “Solis Nr 2.” Jums būs jāprecizē arī uzņēmuma adrese (skatīt attēlus).

Solis Nr 1.

2017-01-27_10-09-26

Solis Nr 2.

2017-01-27_10-08-41

Attēls: Ademia SIA Facebook Page

Norādot visu nepieciešamo informāciju un noklikšķinot uz “uzsākt”, Jūs veiksmīgi būsiet izveidojis savu Facebook biznesa lapu.

Trešais solis

Apstiprinājuma poga Jūs aizvedīs uz pilnīgi jaunu Facebook lapu. Kādu informāciju vēlams norādīt, lai sāktu aktīvu darbu biznesa lapā?

Zemāk redzamajā attēlā ir redzama pilnīgi jauna Facebook lapa. Lapai nav sekotāji, tai nav ievietotas bildes un papildināta kontaktinformācija. Skatīt attēlu “Jaunizveidota lapa”.

Jaunizveidota lapa

2017-01-27_10-16-42

Attēls: Ademia SIA Facebook Page

Attēlā “Lapa, kura papildināta ar nepieciešamo kontaktinformāciju” ir ievietotas bildes (profila bilde un titulbilde), izveidots lapas lietotājvārds, izveidota “Call-to-action” poga, kā arī uz lapu uzaicināti pirmie lapas fani.

Lapa, kura papildināta ar nepieciešamo kontaktinformāciju

 

2017-01-27_10-26-10

Attēls: Ademia SIA Facebook Page

Attēli

Facebook lapai vēlams pievienot divas fotogrāfijas – profila fotogrāfiju (standartā tajā redzams uzņēmuma logo) un titulbildi ( baneris). Uzņēmumi banerī parasti ievieto šādu informāciju:

  • Nodarbošanās un sertfikāti;
  • Akcijas;
  • Vizuāli uzskates materiāli par biznesu (attēli), piemēram: ja nodarbojaties ar kafijas biznesu, tad ievietojiet titulbildē skaisti noformētu/ pagatavotu kafijas bildi.

 

2017-01-27_10-59-20Attēls: Ademia SIA Facebook Page

Kontaktinformācija

Uzņēmuma kontaktinformāciju iespējams papildināt sadaļā “Par lapu”. Šajā sadaļā iespējams ievietot par uzņēmumu sekojošu informāciju:

  • Adresi;
  • Tālruņa numuru;
  • E-Pasta adresi;
  • Mājaslapu;
  • Īsu aprakstu;
  • Sadaļu “Par mums”;
  • Norādīt, kad uzņēmums dibināts vai sācis savu darbību;
  • Uzstādīt “Privātuma noteikumus”.

2017-01-27_11-07-18Attēls: Ademia SIA Facebook Page

“Call-to-action” poga

2017-01-27_11-15-48

Poga, kas aicina lietotājus uz rīcību. Šīs pogas eksistence ir nepieciešama, jo atvieglo lietotāja ceļu līdz Jums (nav nepieciešams doties uz kontaktu sadaļu). Kādu darbību šī poga ļaus izdarīt lietotājam, tas ir Jūsu ziņā –

  • Sazināties;
  • Veikt pirkumu;
  • Veikt rezervāciju;
  • Uzzināt vairāk par uzņēmumu;
  • Lejuplādēt aplikāciju;
  • U.c.

2017-01-27_11-14-09

Attēls: Ademia SIA Facebook Page

Fani

Lapas fanu skaitu Jūs varat palielināt vairākos veidos- aicinot par lapas faniem kļūt draugiem, ar ko Jums ir izveidota draudzības saikne personīgajā Facebook profilā  vai arī veidojot ierakstus un rādot tos atlasītai mērķauditorijai jeb “boostojot”. Bieži uzņēmumi izvēlas papildināt lapas fanu skaitu veidojot konkursus.

 

Aicinot lapai sekot draugus

2017-01-27_11-33-48

Rādīt ierakstu augstāk jeb “boostot”

2017-01-27_11-36-37

Attēls: Ademia SIA Facebook Page

 

Ja vēlaties saņemt pārliecinošus rezultātus Facebook platformā – palielināt lapas fanu skaitu, izmantot reklāmas opcijas un saņemt lapā regulāru, atjaunotu un oriģinālu saturu, droši sazinieties ar ADEMIA un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem.

Trackback URL https://ademia.lv/facebook-biznesa-lapa/trackback/

Comments are closed