Jaunumi

“Click Fraud” jeb “Krāpšanās ar klikšķiem”

26/08/2016
Categories: Uncategorized

Vai esat kādreiz dzirdējuši par to, ko nozīmē Click Fraud? Ikviens, kurš uzsāk savu projektu adminstrēšanu interneta vidē vai sociālajos tīklos saskaras ar jautājumu- kā iegūt pēc iespējas vairāk lapas (sociālo tīklu vai mājaslapas) sekotāju. Un nejau parastus, neaktīvus sekotājus. Sociālajos tīklos iespējams sekot līdzi jaunumiem, ar tiem dalīties, un ikviena uzņēmēja mērķis ir sasniegt pozitīvas lietotāju reakcijas un darbību kopumu no ieguldītā darba.

Kādā no sapulcēm apspriedām Feisbuka un Twittera profila sekotāju daudzumu un aizķērām “white hat” un “black hat” tēmu. Dzirdot, kā darbojas šī “Click Fraud” sistēma, uzreiz sapratu, ka šī tēma ir izpelnījusies vietu mūsu blogā. Lielākā daļa mārketinga speciālistu, sociālo tīklu guru, kā arī jebkurš lietotājs, kas par to ir nedaudz interesējies zin, ka sekotājus ir iespējams nopirkt par piečuku. Bet ko tas nozīmē?

click froud

Ir dažādi klikšķu pirkšanas veidi. Viens no tiem ir, kad Jūs maksājat par “like” Jūsu uzņēmuma lapai. Tātad Jūs ieejat mājas lapā, un nopērkat savam uzņēmumam, 100, 200, vai 10’000 sekotājus, lai ar savu kontu atstātu lielāku iespaidu citu acīs, kad tie aplūko Jūsu profilu sociālo tīklu lapās. Cenas šādiem pakalpojumiem ir dažādas, un dažādu uzņēmumu mājas lapās spēj atšķirties. Šādu metodi digitālā mārketinga vidē sauc par “black hat” principu. Tas nozīmē to, ka ieguldītie līdzekļi nekādu lielo atdevi Jums un Jūsu uzņēmumam nesniegs. Tomēr, ikviens uzņēmējs no saviem ieguldītajiem līdzekļiem un laika vēlas sasniegt maksimālu atdevi. Lielākā daļa, ja ne visa, no nopirktajiem sekotājiem ir cilvēki no trešajām pasaules valstīm- Pakistāna, Indija, Filipīnas, utt. Kā tas darbojas? Tu ieej mājas lapā, samaksā piecīti, un tavam sociālo tīklu kontam ir 500 jaunu sekotāju. Vai tas Jums sniegs kādu labumu? Nē! Kapēc nē?

Kā Jūsuprāt 500 pakistāņu un indiešu “like” par kuriem Jūs pats samaksājāt, un kuri nesaprot nevienu Jūsu rakstīto vārdu, var nest jūsu uzņēmumam ienākumus?

Otrs klikšķu pirkšanas veids ir samaksāt uzņēmumam, kurš klikšķinās pa Jūsu konkurenta maksas reklāmām (PPC-pay-per-click). Kas notiks?

1. Konkurenti domās, ka, ja visu laiku klikšķinās pa Jūsu reklāmām, tad iztērēs Jums visu budžetu;

2. Paši reklāmas publicētāji domā, ka ja visu laiku klikšķinās paši pa savām reklāmām, tad viņu ieraksts uzleks uz Google lapas sākumu, un dzīve būs skaista

Dzīve gan nav tāds rožu dārzs, un gan Facebooks, gan Google kontrolē klikšķinātājus. Pat ja uzņēmums, kam Jūs samaksājat noklikšķinās uz konkurentu reklāmas 10’000 reižu, viņam par šiem klikšķiem jāmaksā nebūs, un Jūsu konkurents tāpat saglabās savu pozīciju Google sākuma lapā.

 

Kas to visu dara? Jāāāāā! Arī man tā bija viena no pirmajām lietām kas interesēja. Sākumā likās, ka tā ir programma, kuru aktivizē konkrētais uzņēmums, ar 10’000 dažādiem viltus profiliem zem viņa vārda, un tad visi “like” ielido Jūsu kontā. Tomēr šī sistēma ir nedaudz savādāka.

Kā viens no piemēriem sapulces laikā, tika pieminēts seriāls Silicon Valley, kurā ir redzams, kā šādi uzņēmumi darbojas. Tās ir noliktavas vai rūpnīcas, kurās plecu pie place sēž filipīnieši, pakistāņi, indieši un klikšķina like’us Jūsu lapām un reklāmām. Un ticiet vai nē, bet interneta plašumos meklējot vairāk informācijas par to, es tiešām uzgāju gan attēlus, gan arī pašu Silicon Valley sižetu. Un ja reiz viņš nonāca manā redzes lokā, tad viņš nonāks arī Jūsu:

Ne velti šo efektivitātes pirkšanas veidu dēvē par “Black hat” , jo atdeve no ieguldītajiem līdzekļiem ir nulle. Arī sociālo tīklu portāls facebook.com ir aizliedzis izmantot šīs programmas, lai pirktu cilvēku reakcijas, jo pašam portālam ir pašiem sava lapu promotēšanas sistēma.

Vai esat kādreiz dzirdējuši par uzņēmumu Veritasium? Šis uzņēmums izpētīja lapu promotēšanu caur sociālo tīklu portālu facebook, kā arī parastajiem “black head” uzņēmumiem, kuri piedāvā nopirkt sekotājus, vienlaicīgi pētot aktivitāti, kuru lapā pēc sekotāju skaita pieauguma un lokācijas vajadzētu veidot jaunajiem sekotājiem. Pēc būtības, tas ko piedāvā feisbuks ir parādīt Jūsu reklāmas atbilstošai mērķauditorija vai auditorijai kas atrodas Jūsu tuvumā. Tomēr Veritasium mēģināja pierādīt, ka arī facebook efektivitāte ir tikpat liela, cik nelegālajās klikšķu kompānijās:

 

Vai sapratāt par ko es runāju? Tomēr arī savā ekspermetnā Vertiasium segmentācijas laikā izvēlējas tādas valstis, kā- Ēģipte, Indonēzija un Filipīnas, kas noveda pie tā, ka lielāka daļa lapas sekotāju sastāvēja, no valstīm, kurās darbiniekiem maksā 1 dolāru par 1000 like’iem. Ko ar visu šo informāciju es vēlos Jums pateikt?

Iepazīstoties ar visām šīm sekotāju vākšanām sociālo tīklu lapās, vēlējos Jums sniegt savu eksperta viedokli. Ja jums ir publisks uzņēmuma konts (kas visdrīzāk Jums ir, ja reiz vēlaties maksimāli lielu sekotāju skaitu), tad pēkšņa followeru skaita pieauguma gadījumā, Jūsu sekotājiem un konkurentiem būs ļoti viegli Jūs izskaitļot. Iedomājaties, ka visi Jūsu sekotāji būs no citiem kontintentiem, un ar dīvainiem vārdiem, taču visi Jūsu ieraksti ir skaidrā valsts valodā. Uz nevienu postu nebūs redzama reakcija, kas ir diegzan liels neīsto sekotāju nodevējs. Lai šādā situācija, lapu promotēšanas gadījumā nenotiktu, tad iesakām pirms promotēšanas sākšanas, segmentēt savu mērķauditoriju. Lapu segmentācijas rezultātā, īpaši tad, ja darbojaties kopā ar profesionālu uzņēmumu, kas Jums spēs dot ieteikumus, Jūsu reklāmai ir iespējams izkāpt no “black hat” ballītes un pievienotais gaišajai pusei. Labākais tomēr vienmēr būs white hat princips, ar kvalitatīvu, interesantu un humora pilnu saturu. Ja nepieciešams ātrs un efektīvs veids kā iegūt lapai sekotājus, tad iesakām aktivizēt konkursus, kuros iespējams piedalīties, vinnējot balvas un pēctam piedāvājot savus produktus cilvēkiem, kas tos bija vēlējušies iegūt izlozes veidā. Iespējams, ka daļai no šiem sekotājiem nebūs tā lielākā atdeve, tomēr laika gaitā tā būs efektīvāka nekā pirktajiem “like” nelegāli, un Jums būs iespēja pozitīvāk iztērēt savus līdzekļus, iepriecinot kādu savas lapas fanu.

Zvani, piesaki konsultāciju ADEMIA un iegūsti kvalitatīvu sekotāju loku savai sociālo tīklu lapai!

 

 

Trackback URL https://ademia.lv/click-fraud/trackback/

Comments are closed